Deklaracja dostępności

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szczytnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://gopsszczytno.bipstrona.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznje w Szczytnie mgr Iwona Gamdzyk-Baran

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Wejście do budynku umożliwia wjazd wózkiem inwalidzkim poprzez podjazd znajdujący się przy wejściu bocznym. Wchodząc do budynku w korytarzu znajduje się tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń. W budynku znajduje się również wyznaczona toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze w budynku mają szerokość ok. 2,00 cm, podłogi są płaskie, bez progów co umożliwia poruszanie się osób na wózku inwalidzkim.

Dostosowanie schodów

Na korytarzu przy schodach zamontowano poręcze w celu bezpiecznego przemieszczania się po schodach. Schody nie są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Dostosowanie wind

Brak windy w budynku

Dostępność pochylni

Przed bocznym wejściem do budynku znajduje się pochylnia ułatwiająca dostęp osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim.

Dostępność platform

W budynku brak platform przyschodowych.

Dostosowanie parkingów

Przed samym budynkiem znajduje się ogólnodostępny parking bez wyznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie toalet

W budynku znajduje się wyznaczona i dostosowana toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

W budynku nie ma dostępnych informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie znajdują się pętle indukcyjne.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

Dostępność tyflomapy

W budynku nie znajdują się tyflomapy.

Dostępność alfabetu brajla

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 września 2020 14:09
Dokument wprowadzony do BIP przez: Magdalena Wojciechowska
Ilość wyświetleń: 836
04 marca 2025 14:18 (Anna Tadrzak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
04 marca 2025 14:16 (Anna Tadrzak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
04 marca 2025 11:25 (Anna Tadrzak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.