Aktualności

 

UWAGA ZMIANY W „DOBRYM STRACIE”


Od 1 lipca 2021 r., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry start" zmienią się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia dobry start.

 

Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych - zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi programu "Dobry start".

 

Według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.

Wnioski drogą online będzie można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez:

- Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ ,

- przez bankowość elektroniczną

-przez portal PUE ZUS

 

Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.


Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 czerwca 2020 11:02
Dokument wprowadzony do BIP przez: Magdalena Wojciechowska
Ilość wyświetleń: 443
28 czerwca 2021 15:16 (Anna Tadrzak) - Zmiana treści zakładki.
28 czerwca 2021 15:14 (Anna Tadrzak) - Zmiana treści zakładki.
28 czerwca 2021 15:14 (Anna Tadrzak) - Zmiana treści zakładki.